Välkommen till skåneföreningens hemsida!

Vi är en ideell förening med cirka 500 medlemmar. Vi brinner för att stödja personer med migrän och annan svår huvudvärk samt deras anhöriga, sjukvårdspersonal och andra intresserade. Vi vill att alla med huvudvärk ska leva ett så bra liv som möjligt. En stor del av vårt arbete innebär att sprida information, kunskap, ge råd, stöd och påverka beslutsfattare samt att vi erbjuder en mötesplats för samtal, gemenskap, erfarenhetsutbyte och inspiration.

AKTUELLT

Vi söker revisor. Då vi inte har så stor ekonomi har vi inte heller någon omfattande bokföring, endast cirka 200 verifikationer per år. Vi har inga anställda. Jobbet kommer utföras vid ett tillfälle per år.

Du måste tala och skriva flytande svenska. Läser du ekonomi eller har erfarenhet av tidigare revisionsarbete får du gärna höra av dig till skane@huvudvarksforbundet.se

Nu har vi ett konto på Instagram; huvudvarkskane. Vi ses där!

Styrelsen önskar alla medlemmar, supportrar och vänner en riktigt  god jul och gott nytt år!

Nöjda deltagare på första Huvudvärksskolan den 17-19 september 2017.

Det finns fler manliga deltagare, men bakom kameran. En deltagare sitter på Island!
Tack Monicha Norén och Migränkliniken i Värnamo för ett fint samarbete.

I dag den 15 september blev föreningens ordförande samt Monicha från Migränkliniken i Värnamo intervjuade av svt Helsinborg inför starten av huvudvärksskolan på söndag.

För att se inslaget i sin helhet klicka här!

Friskvårdskurs 2017

Valjeviken 6-8 oktober 2017

Huvudvärksföreningen Skåne välkomnar sina medlemmar till en helg i gemenskap. Helgen kommer till stor del handla om vikten av återhämtning, rehabilitering och rörelseglädje. Men som alltid är erfarenhetsutbytet medlemmar emellan den mest självklara och viktigaste programpunkten. Därutöver bjuder vi på gemenskap, god mat och en fantastisk miljö.

Priset för hela helgen med helpension är 800 kr per person i enkelrum, 650 kr per person i dubbelrum. Begränsat antal platser och enkelrum.

Anmälan sker till skane@huvudvarksforbundet.se

Betalning sker till föreningens plusgiro 152 14 43-0 eller Swish 123 53 93 673, ange avsändare. Anmälan är bindande och är giltig när betalning skett!

Mer information och program kommer efter anmälan.

VÄLKOMNA!

P.s. Är du inte medlem kan du bli det genom att klicka HÄR!

Mer information finner du här: www.huvudvarksskolan.info

Vi har bytt namn, Migränföreningen i Skåne är nu Huvudvärksföreningen Skåne.

Ny mejladress är skane@huvudvarksforbundet.se. Vi brinner fortfarande för att göra livet för oss med svår huvudvärk lite mer drägligt, välkommen nya som gamla medlemmar!

Har du önskemål på någon aktivitet är du välkommen att kontakta oss på skane@huvudvarksforbundet.se eller vår Facebooksida.

Läkartidningen skriver om migrän som en anledning till den ökade sjukfrånvaron, och vikten av ökad kunskap om migränsjukdomar. Heja säger vi!

Läs artikeln här!

På gång i Sveriges huvudvärksföreningar

Till Huvudvärksförbundets webbplats »